User Menu
SVEIKATĄ STIPRINANTI MOKYKLA
„Kiekvienas vaikas ir jaunuolis Europoje turi teisę ir privalo turėti galimybę mokytis sveikatą stiprinančioje mokykloje“
(Iš 1-osios Europos sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo konferencijos „Sveikatą stiprinanti mokykla – investicija į mokymą, sveikatą ir demokratiją“ rezoliucijos. 1997 m. Graikija)
Medžiaga paimta iš tinklalapio:
http://smlpc.lt/lt/vaiku_sveikata/sveikata_stiprinanti_mokykla/
Pagrindinis sveikatą stiprinančių mokyklų tikslas – stiprinti moksleivių sveikatą, gilinti sveikatos žinias ir įgūdžius, bendromis mokytojų, medikų, šeimos ir visuomenės pastangomis kurti integruotą, viską apimančią sveikatos stiprinimo ir ugdymo sistemą per vaikų ugdymo institucijas. |
Šalies sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo renginiai
Sveikatą stiprinančių mokyklų sąrašas
Kaip tapti Sveikatą stiprinančia mokykla
Dokumentai, reglamentuojantys tinklo plėtrą
Metodinė medžiaga, publikacijos, leidiniai
TARPTAUTINIS PROJEKTAS ,,StarT"
Dalyvaujame Suomijos Luma centro projekte „StarT, kuriame jungėsi ugdymo įstaigos iš viso pasaulio. Projekto tinklalapis: http://start.luma.fi/en/
Projekte dalyvauja pedagogai su savo vaikais. Projekte dalyvaujame nuo 2016-2017 m.m.
TREČIASIS ETAPAS – „LYDERIŲ LAIKAS 3“
Projektas „Lyderių laikas 3“ yra nacionalinė iniciatyva.
Siekiama tobulinti ugdymo įstaigų vadybos praktiką bei besimokančiųjų mokymosi kokybę.
Siekiama, kad mokyklų švietimo lyderiai būtų labiau pasirengę inicijuoti ir vykdyti kokybinius
pokyčius (inovacijas) savo organizacijose.
Projekto siekis - auginti Lietuvos švietimo profesinį kapitalą, kurį sudaro:
- sprendimų priėmimo kapitalas: pasitikėjimas žmonėmis ir jų įgalinimas savarankiškai priimti
sprendimus
- žmogiškasis kapitalas: kiekvienas žmogus, jo kompetencijos, išsilavinimas, kultūra
- socialinis kapitalas: pasitikėjimu grindžiami žmonių tarpusavio ryšiai, priklausymas
bendruomenėms ir tinklams, savitarpio pagalba.
Vienas iš svarbiausių projekto „Lyderių laikas 3“ siekiamų rezultatų:
– kokybiškai įgyvendinti 45 savivaldybių pokyčio projektus (3 regionuose per 3 srautus)
- kiekvienoje savivaldybėje į kūrybines komandas įtraukti visas norinčias švietimo įstaigas ir NVO.
Integralūs ir į besimokančiųjų mokymosi sėkmę orientuoti projektai padės:
- diegti tvarias, duomenimis grįstas vadybines praktikas,
- skatins mokinių bei mokytojų lyderystę,
- augins švietimo lyderius.
Rūdiškių vaikų lopšelio - darželio ,,Pasaka" vadybinę komandą projekte sudarė direktorė Diana Šeštokienė, pavaduotoja ugdymui Vilma Vilkancienė, logopedė/auklėtoja Albina Zakšauskienė.
„Say HELLO to the world“ („Pasakyk pasauliui LABAS“)
Tarptautinis projektas.
Data: 2015 m. gruodžio mėn.–2018 m. gegužės mėn.
Dalyviai: ,,Boružėlės" ir ,,Gandriukų" grupių vaikai.
Tikslas: Skatinti motyvuotą užsienio kalbų mokymąsi, toleranciją kitų tautų vaikams; susipažinti su kitų šalių kultūra, tradicijomis, gyvenimu.
Koordinatoriai: direktorė Diana Šeštokienė 2016-2017 m.m.
auklėtoja Albina Zakšauskienė 2017-2018 m.m.
Projektą 2011 m. pradėjo Slovėnijos FINI institutas Radece. Dabar jame jau dalyvauja vaikų darželiai ir mokyklos ne tik iš Slovėnijos, bet ir iš Italijos, Vengrijos, Maltos, Lietuvos, Brazilijos, Norvegijos, Švedijos, Argentinos, Kroatijos, Gambijos, Slovakijos, Kanados, Lenkijos, JAV, Rumunijos. ir kt šalių.
Mūsų darželio ,,Gandriukų" ir ,,Boružėlės" grupių vaikai, padedami kordinatorių angliškai SKYPE programa bendravo su Slovėnijos ir Kroatijos darželiais 5 temomis: Tai aš, Aš ir mano šeima, Aš ir mano darželis, Aš ir mano miestas, Aš ir mano šalis. Kiekvienai temai bus organizuojami 2 video susitikimai.
Visa informacija apie projektą skelbiama oficialiame projekto tinklapyje www.sayhellototheworld.eu
PROGRAMA ,,DARNI MOKYKLA"
Programos „Darni Mokykla“ tikslas – ugdyti visuomenės sąmoningumą, suteikiant žinių ir gebėjimų, reikalingų kurti darnias ugdymo įstaigų bendruomenes, gebančias veiksmingai valdyti ir naudoti išteklius, derinant aplinkos apsaugą, socialinį teisingumą ir ekonomikos vystymąsi.
Tarptautinis projektas.
Data: dalyvaujame nuo 2015 metų.
DARŽELYJE UŽ PROGRAMOS VYKDYMĄ ATSAKINGI:
Koordinatorė: direktorės pavaduotoja ugdymui Vilma Vilkancienė
Projekto vykdymą grupėse kordinuoja ir viešina:
auklėtoja Albina Zakšauskienė (2015-2018 m.m.)
auklėtoja Ingrida Karčiauskaitė (2019-2020 m.m.)
Dalyviai: priešmokyklinukai ,,Boružėlės", ,,Žiogelių" ir ,,Gandriukų" grupių vaikai.
Programoje dalyvaujančios mokyklos turi įvertinti, kokį poveikį jos daro supančiai aplinkai (kokį ekologinį pėdsaką palieka) ir, išradingais būdais prisidėdamos prie aplinkos tausojimo, per metus šiuos rodiklius kaip įmanoma pagerinti. Ekologinį pėdsaką mokyklos matuoja pagal 7 kriterijus: elektros energijos, šiluminės energijos, vandens ir maisto suvartojimą, išmetamų atliekų kiekį, transporto ir mobilumo poreikius bei aprūpinimą darbo priemonėmis.
Programos iniciatoriai: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras ir Švietimo ir mokslo ministerija
Partneriai: UB LESTO, Pakuočių tvarkymo organizacija, CIVITAS activity fund, Mano būstas, UNO PARKS ir kiti.
Programą palaiko: Lietuvos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos aplinkos apsaugos ministerija, Lietuvos susisiekimo ministerija.
Projektas ,,Intelektuali ateities mokykla"
2015 m. gruodžio 21 d., pirmadienį, 11 val. į Vilniaus universiteto Centrinių Rūmų Senato salėje (Universiteto g. 3) vyko į iškilmingas projekto bendradarbiavimo sutarčių su VU įteikimas. Vyko oficialus susitikimas su Vilniaus universiteto prorektoriais, prof. Gintautui Dzemydai prof. V. Dagiene, dr. E. Kurilovu. Pasibaigus renginiui buvo organizuota ekskursija po VU rūmus. Universiteto partnerėmis tapo 20 Lietuvos mokyklų. Tarp 20 mokyklų pasirašusių bendradarbiavimo sutartį – Rūdiškių vaikų lopšelis-darželis ,,Pasaka“.
Intelektualios ateities mokyklos ( IAM) modelis yra Europos mokyklų inovacijų brandos modelio tęsinys, kurio aukštesnieji etapai yra grįsti mokslu, pilnu mokymosi individualizavimu ir išmaniųjų (intelektualių) technologijų diegimu, tuo būdu užtikrinant aukštesnę mokymosi kokybę ir efektyvumą.
Svarbiausias veiksnys, nuo kurio priklauso švietimo kokybė yra personalizavimas: individualių mokinių modelių sudarymas, grįstas jų mokymosi stilių (MS) ir kitų individualių poreikių nustatymu.