SVEIKATĄ STIPRINANTI MOKYKLA
http://smlpc.lt/lt/vaiku_sveikata/sveikata_stiprinanti_mokykla/

Pagrindinis sveikatą stiprinančių mokyklų tikslas – stiprinti moksleivių sveikatą, gilinti sveikatos žinias ir įgūdžius, bendromis mokytojų, medikų, šeimos ir visuomenės pastangomis kurti integruotą, viską apimančią sveikatos stiprinimo ir ugdymo sistemą per vaikų ugdymo institucijas.
RŪDIŠKIŲ VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO ,,PASAKA” DALYVAVIMAS TINKLO VEIKLOJE
SVEIKA MOKYKLA 2021
KĄ VEIKIAME?

PROJEKTAS ,,SVEIKATA VISUS METUS”
„Sveikatiada“ – tai ilgalaikis sveikos gyvensenos ugdymo projektas, suteikiantis vaikams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą. Organizuojami vaikams įdomūs ir patrauklūs renginiai, kurių metu moksleiviai plečia savo žinias ir supratimą sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo srityse. Veiklose dalyvauja ne vien moksleiviai, bet ir mokytojai, mokyklų ir darželių administracijos darbuotojai bei tėvai.

NORIU BŪTI SVEIKAS IR SAUGUS (TĖVAMS IR VAIKAMS)
SVEIKA MOKYKLA 2020
BŪK SVEIKAS (VAIKAMS IR TĖVAMS)
PROJEKTAS SVEIKAS KAIP RIDIKAS

Projektas bendrai finansuojamas valstybės Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Švietimo mainų paramos fondas.
SVEIKA MOKYKLA 2019
„Aktyviai, Draugiškai, Sveikai“ – Rūdiškių vaikų lopšelyje – darželyje
Siekdami skatinti vaikų su sveikata susijusių naudingų įpročių, vertybių ir elgesio formavimąsi, Rūdiškių vaikų lopšelio – darželio bendruomenė dalyvavo iniciatyvoje „Aktyviai, draugiškai, sveikai“.Skaityti daugiau

Darželio „PASAKA” vaikai ir auklėtojos priėmė projekto „Sveikatiada” mestą iššūkį – „400 g vaisių ir daržovių per dieną”. Tad mes suorganizavome vitaminų dieną. Prieš skanaujant vaisius , nusprendėme pasigaminti iš jų salotas. Vaikučiai išsirinkę savo mėgiamus vaisius, jas pjaustė, maišė ir su dideliu džiaugsmu pagamino vitaminų salotas, kurias vėliau ne tik ragavome, bet ir sugalvojome joms pavadinimą „Skanumėlis”.

232. ,,Sveikatiados iššūkis – nei dienos be mankštos!”

Šiais 2019-2020 mokslo metais projekto dalyviai rungsis šiuose iššūkiuose: „Sveikatiados iššūkis – 400 g daržovių ir vaisių kasdien!“; „Sveikatiados iššūkis – grūdiniai produktai sveikatai palankios mitybos pagrindas“; „Sveikatiados iššūkis – saldintą gėrimą keičiu į vandenį“; „Sveikatiados iššūkis – pieno tūsas“;
2019-05-24
Būk saugus gatvėje!
Gegužės 13 dieną Rūdiškių lopšelyje – darželyje vyko edukacinis užsiėmimas , skirtas vaikų saugaus eismo įgūdžių ugdymui. Vaikai dalyvavo viktorinoje ,,Kaip saugiai elgtis gatvėje‘‘, mokėsi pažinti kelio ženklus, kaip pasielgti įvairiose situacijose. Praktiškai rodė, kaip teisingai pereiti gatvę nesant šviesoforo ar kitų kelio ženklų, kaip pravažiuoti perėją su dviratuku, kaip svarbu vilkėti šviesą atspindinčias liemenes ir atšvaitus. Vaikai suprato, kad saugumas kelyje priklauso nuo pačių atidaus, sąmoningo ir drausmingo elgesio.
2019-04-29
,Sveikatiados iššūkis – pieno kokteilis!“ Štai jau paskutinis 2018-2019 mokslo metų ,,Sveikatiados” iššūkis. Tai ,,Sveikatiados iššūkis – pieno kokteilis!“ Dalyvaudami šiame iššūkyje plakėme pačius skaniausius ir sveikiausius pieno kokteilius!
2019-04-23
Masinis bėgimas „Aš bėgu – 2019“
Balandžio 10 dieną Rūdiškių lopšelyje – darželyje „Pasaka“ buvo organizuojama sveikatinimo akcija „Sveikas vaikas – laimingas vaikas“ skirta Pasaulinei sveikatos dienai paminėti. Šią dieną Skaityti daugiau

BALANDIS ,,Sveikatiados iššūkis – saldintą gėrimą keičiu į vandenį!“


KOVAS ,,Sveikatiados iššūkis – 400 g. daržovių ir vaisių kasdien!“ Nepraleidome progos ir sudalyvavome projekto ,,Sveikatiados maisto detektyvai” pirmame konkurse: ,,Sveikatiados iššūkis – 400 g. daržovių ir vaisių kasdien!“.

Užgavėnės – tai blynai ir persirengėliai. Blynai – apvalūs, kaip saulė, kuri vis skaisčiau pavasariop šviečia. Bet iš baltų kvietinių miltų kepti blynai ne pats sveikiausias patiekalas… Užgavėnės – pats laikas paragauti kitaip – sveikiau, iš įvairių rūšių miltų iškeptus blynus.
Užgavėnių dieną kovo 5 Trakų rajono visuomenės sveikatos biuro persirengėliai atvežė skanių šiltų blynų keptų iš grikių, kukurūzų, žirninių miltų, Rūdiškių lopšelio – darželio „Pasaka“ darželio vaikams. Visi kartu linksminosi ir ragavo ,,teisingų blynų“.

MAŽŲJŲ ŽAIDYNĖS I ETAPAS

TARPTAUTINIS PROJEKTAS ,,StarT”

Dalyvaujame Suomijos Luma centro projekte „StarT, kuriame jungėsi ugdymo įstaigos iš viso pasaulio. Projekto tinklalapis: http://start.luma.fi/en/
Projekte dalyvauja pedagogai su savo vaikais. Projekte dalyvaujame nuo 2016-2017 m.m.
PLANUOJAME PRIE PROJEKTO VĖL PRISIJUNGTI NUO 2021 RUGSĖJO
PATIRTIES PRISTATYMAS PROJEKTE
2019-2020 m.m. užsiregistravome dalyvauti StarT projekto temoje ,,Mathematics around us” (Matematika aplink mus). Mūsų projekto tema: ,,Discoveries and counting around kindergarten” (Atradimai ir skaičiavimas darželyje). Projekte dalyvauja: Elvyra Karpičienė, Ingrida Karčiauskaitė, Laura Abaravičienė, Regina Baranovska, Tatjana Mečkovska.
Projekto ataskaita:
2017-2018 m.m. ,,Boružėlės” grupės vaikai projektui pateikė darbą ,,Piešinys matematikos uždavinys” Žiūrėti…https://www.youtube.com/watch?v=MD3mu3tNuIU
Programai įgyvendinti skiriamos septynios temos: Mes rinkomės tris temas ir parengėme 3 projektus: 1. Matematika kiekvieną dieną. Projektas ,,Matematika ir muzika”. Kpordinatorė Gražina Kerienė. 2. Gamta ir aplinka. Projektas ,,Mėnuo be balto popieriaus lapo”. Kordinatoriai Albina Zakšauskienė, Vilma Vilkancienė. 3. Gera savijauta (sveikata, maistas, judėjimas). Projektas ,,Sveikas maistas – mūsų gyvenimas”. Aldona Stalmačionokienė, Renata Rusakovienė. Bendra projektams skirta trukmė – 2016 m. rugsėjis – 2017 m. kovas.
PROJEKTAS ,, MATEMATIKA IR MUZIKA KASDIEN”
Projekto dienoraštis:
Projekto pristatymo video:
PROJEKTAS ,,MĖNUO BE BALTO POPIERIAUS LAPO”
Projekto dienoraštis: https://www.youtube.com/watch?v%3DwK3E_Rk7HyI%26t%3D10s&;
Projekto pristatymo video: https://youtu.be/D-vW4PSfSvc&;
Profekto facebook puslapis: https://www.facebook.com/Pasakosakcija/

PROJEKTAS ,,SVEIKAS MAISTAS – MŪSŲ GYVENIMAS”
Projekto dienoraštis:
https://www.youtube.com/watch?v=4BjRsHsJ4Wg&;feature=youtu.be
Projekto pristatymo video: https://youtu.be/Kzflqym36xQ


TREČIASIS ETAPAS – „LYDERIŲ LAIKAS 3“

Projektas „Lyderių laikas 3“ yra nacionalinė iniciatyva. Siekiama tobulinti ugdymo įstaigų vadybos praktiką bei besimokančiųjų mokymosi kokybę. Siekiama, kad mokyklų švietimo lyderiai būtų labiau pasirengę inicijuoti ir vykdyti kokybinius pokyčius (inovacijas) savo organizacijose. Projekto siekis – auginti Lietuvos švietimo profesinį kapitalą, kurį sudaro: – sprendimų priėmimo kapitalas: pasitikėjimas žmonėmis ir jų įgalinimas savarankiškai priimti sprendimus – žmogiškasis kapitalas: kiekvienas žmogus, jo kompetencijos, išsilavinimas, kultūra – socialinis kapitalas: pasitikėjimu grindžiami žmonių tarpusavio ryšiai, priklausymas bendruomenėms ir tinklams, savitarpio pagalba. Vienas iš svarbiausių projekto „Lyderių laikas 3“ siekiamų rezultatų: – kokybiškai įgyvendinti 45 savivaldybių pokyčio projektus (3 regionuose per 3 srautus) – kiekvienoje savivaldybėje į kūrybines komandas įtraukti visas norinčias švietimo įstaigas ir NVO. Integralūs ir į besimokančiųjų mokymosi sėkmę orientuoti projektai padės: – diegti tvarias, duomenimis grįstas vadybines praktikas, – skatins mokinių bei mokytojų lyderystę, – augins švietimo lyderius.
Rūdiškių vaikų lopšelio – darželio ,,Pasaka” vadybinę komandą projekte sudarė direktorė Diana Šeštokienė, pavaduotoja ugdymui Vilma Vilkancienė, logopedė/auklėtoja Albina Zakšauskienė.
TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PROJEKTO ,,LYDERIŲ LAIKAS 3“ SAVIVALDYBĖS POKYČIO PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS ,,LYDERIŲ LAIKAS 3″ RŪDIŠKIŲ VAIKŲ LOPŠELYJE- DARŽELYJE ,,PASAKA”
VEIKLOS PLANAS 2019 VEIKLOS PLANAS 2018
2018 m. lapkričio 28 d. Rūdiškių vaikų lopšelyje-darželyje ,,Pasaka“ vyko ,,Lyderių laiko 3“ projekto renginys, skirtas rajono ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams. Renginyje dalyvavo 30 auklėtojų iš įvairių rajono darželių ir gimnazijų, ugdančių ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus. Plačiau >>

„Say HELLO to the world“ („Pasakyk pasauliui LABAS“)

Projektą 2011 m. pradėjo Slovėnijos FINI institutas Radece. Dabar jame jau dalyvauja vaikų darželiai ir mokyklos ne tik iš Slovėnijos, bet ir iš Italijos, Vengrijos, Maltos, Lietuvos, Brazilijos, Norvegijos, Švedijos, Argentinos, Kroatijos, Gambijos, Slovakijos, Kanados, Lenkijos, JAV, Rumunijos ir kt. šalių.
RŪDIŠKIŲ VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO ,,PASAKA” DALYVAVIMAS PROJEKTO VEIKLOJE
Data: 2018 m. gruodžio mėn.–2019 m. gegužės mėn. Dalyviai: ,,Boružėlės” ir ,,Gandriukų” ,,Žiogelių”, ,,Bitučių” grupių vaikai.
Data: 2015 m. gruodžio mėn.–2018 m. gegužės mėn. Dalyviai: ,,Boružėlės” ir ,,Gandriukų” grupių vaikai.
Koordinatoriai: direktorė Diana Šeštokienė 2016-2017 m.m.; auklėtoja Albina Zakšauskienė 2017-2018 m.m.
Mūsų darželio ,,Gandriukų” ir ,,Boružėlės” grupių vaikai, padedami kordinatorių angliškai SKYPE programa bendravo su Slovėnijos ir Kroatijos darželiais 5 temomis: Tai aš, Aš ir mano šeima, Aš ir mano darželis, Aš ir mano miestas, Aš ir mano šalis. Kiekvienai temai bus organizuojami 2 video susitikimai. Visa informacija apie projektą skelbiama oficialiame projekto tinklapyje www.sayhellototheworld.eu
VIDEOTILTAS SU KROATIJA 2017-2018 m.m.


VIDEO TILTAS SU SLOVĖNIJOS VOJNIK MIESTO DARŽELIU
Boružėlės” grupės ugdytiniai noriai įsitraukė į projektą. Grupės vaikai bendravo su Slovėnijos Vojnik miesto darželio vaikais. Atsakingai buvo ruošiamasi susitikimams. Žemėlapyje susiradome Slovėniją, jos sostinę Liublianos miestą.
Grupėje vyko pokalbiai kas aš esu, kokių tautybių vaikai gyvena šalia mūsų ir kitose valstybėse. Vaikai pasidarė vardo korteles,. Su dideliu susidomėjimu laukėme, kada išvysime naujuosius draugus. Ir štai ekrane šypsosi tokie patys, linksmi, nustebę naujieji draugai. Žiūrime vieni į kitus, mojuojame, šypsomės. Įdomu sveikintis ir sakyti – ,,Laba diena|. ,,Dobar dan”. Susipažinome pasakydami vieni kitiems savo vardus, parodydami savo vardo užrašo korteles.

VIDEOTILTAS SU ZAGREBU (KROATIJA)
,,Gandriukų” grupės vaikai bendravo su Slovėnijos Vojnik miesto darželio vaikais.

PROJEKTAI : ,,PIENAS VAIKAMS“, ,,EUROPOS VAISIŲ VARTOJIMO SKATINIMAS MOKYKLOSE“

Nuo 2012 m. dalyvaujame programoje „Pienas vaikams“, kuri remiama iš Europos sąjungos lėšų.
Nuo 2012 m. dalyvaujame ir ES programoje ,,Europos vaisių vartojimo skatinimas mokyklose“ .
https://www.facebook.com/pienasvaisiai/.
https://www.pienasvaisiai.lt/;
Šios programos tikslas pagerinti moksleivių mitybą, ugdyti vaisių ir daržovių vartojimo įpročius. Pagal šią programą vaikams nemokamai dalinami vaisiai ir daržovės: morkos, obuoliai, kriaušės, bananai bei citrusiniai vaisiai (apelsinai). Prioritetas teikiamas Lietuvoje išaugintiems vaisias ir daržovėms, išskyrus tuos, kurie Lietuvoje dėl klimatinių sąlygų neauginami.

PROJEKTAS „INNOVATIVE TEACHING METHODOLOGY OF HEALTH FRIENDLY NUTRITION DEVELOPMENT AND PRACTICE IN PRE-PRIMARY AND PRIMARY EDUCATION (HealthEDU)

Mūsų institucija nuo 2016-2017 mokslo metų pradžios iki 2018-11-30 m. dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ KA2 projekte „INNOVATIVE TEACHING METHODOLOGY OF HEALTH FRIENDLY NUTRITION DEVELOPMENT AND PRACTICE IN PRE-PRIMARY AND PRIMARY EDUCATION (HealthEDU)“ (liet. Sveikatai palankios mitybos inovatyvaus mokymo metodologijos vystymas ir praktika ikimokykliniame ir pradiniame ugdyme) (Projekto Nr. 2016-1-LT01-KA201-023196) kaip institucija-naudos gavėja. Projektas koordinuojamas VšĮ “eMundus”. Projektą iš dalies finansuoja Europos Komisija

Informaciją apie projektą galite rasti:
https://www.facebook.com/healtheducommunity
http://healthedu.emundus.eu/lt/
Projekto tikslas: formuoti vaikų, tėvų, įstaigos personalo sveikatai palankios mitybos įpročius, ugdyti teigiamas nuostatas ir sąmoningumą; skleisti sveikos mitybos ir gyvensenos principus ugdymo įstaigų bendruomenėse; įtraukti sveikatai palankius patiekalus į vaikų valgiaraščius; formuoti teisingą valgymo kultūrą; parengti vieningą neformalaus švietimo programą ir metodinę medžiagą ir vykdyti pilotinius mokymus dalyvaujančiose institucijose.
Mūsų institucija dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ KA2 projekte „INNOVATIVE TEACHING METHODOLOGY OF HEALTH FRIENDLY NUTRITION DEVELOPMENT AND PRACTICE IN PRE-PRIMARY AND PRIMARY EDUCATION (HealthEDU)“ (liet. Sveikatai palankios mitybos inovatyvaus mokymo metodologijos vystymas ir praktika ikimokykliniame ir pradiniame ugdyme) (Projekto Nr. 2016-1-LT01-KA201-023196) kaip institucija-naudos gavėja. Projektas koordinuojamas VšĮ “eMundus”. Projektą iš dalies finansuoja Europos Komisija
Lietuvoje į projektą kaip institucijos-naudos gavėjos įsijungė 19 institucijų vykdančių ikimokyklinį ir/arba priešmokyklinį ugdymą. Tarp jų 4 Trakų rajono įstaigos.
- Trakų lopšelis – darželis „EŽERĖLIS“
- Trakų r. Lentvario lopšelis – darželis ,,ŠILAS“
- Trakų r. Lentvario lopšelis – darželis ,,SVAJONĖLĖ”
- Trakų r. Rūdiškių vaikų lopšelis – darželis ,,PASAKA”
- PROJEKTO LANKSTINUKAS http://healthedu.emundus.eu/upload/images/HealthEDU_BROCHURE-IMAGE.jpg
Informaciją apie projektą galite rasti:
https://www.facebook.com/healtheducommunity
http://healthedu.emundus.eu/lt/
Projekto metu siekiame parengti vieningą neformalaus švietimo programą ir metodinę medžiagą visai ugdymo įstaigos bendruomenei. Bendruomenę, o ypač vaikus, mokyti sveikatai palankios mitybos principų ir valgymo kultūros per tiesioginius interaktyvius užsiėmimus su maisto gaminimu ir degustacija.
Pagrindinės veiklos projekte:
- * Nacionalinė ir tarptautinė analizė sveikatai palankios mitybos tematika: vaikų maitinimas namuose ir ugdymo įstaigose, valgymo kultūra ir mitybos suvokimas, nacionaliniai įstatymai bei iššūkiai, poreikiai analizuojami švietimo institucijose, geroji patirtis ir jos pavyzdžiai.
- * Edukacinių mokymų programa ir užsiėmimai (pažinimas maisto produktų nuo lauko iki stalo, gaminimas, ragavimas, juslinė analizė pasitelkiant visus receptorius).
- * Edukaciniai užsiėmimai bus organizuojami šiais laikotarpiais:
- * Vaikų piešinių konkursas sveikos mitybos tematika ir laimėjusieji turės galimybę dalyvauti vaikų pažintinėje kelionėse į natūrinius ūkius, maisto pramonės įmones ir pan.
- * lapkričio 8d. – Europos sveikos mitybos diena;
- * kovo 22 d. – Pasaulinė vandens diena;
- * balandžio 7d. – Pasaulinė sveikatos diena;
- * spalio 16d. – Pasaulinė maisto diena.
- * Vaikų kelionės į natūrinius ūkius, maisto įmones ir pan.
- * Vaikų ir šeimos valgymo kultūros formavimas kasdieninių valgymų metu – patarimai, seminarai, diskusijos.
- * Patiekalų, dalyvaujančiose ugdymo įstaigose analizė ir meniu atnaujinimas pagal poreikį.
- * Mokymai-seminarai bendruomenei sveikatai palankios mitybos tema.
- * Ugdymo įstaigų personalo mokymai – teorinės ir praktinės žinios kaip pagaminti ne tik sveikatai palankų maistą, bet skanų ir kaip pateikti vaikams patraukliai.
- * Metodinė medžiaga ir neformalaus ugdymo programa.
- * Keitimasis patirtimi ir gerąja praktika, sklaida, vertinimas.
- * Baigiamoji konferencija.
2016-2017 m.m.
LAPKRITIS
2016 m. lapkričio 8 d., minint Europos sveikos mitybos dieną, ikimokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigų bendruomenėse vyko edukaciniai renginiai, atkreipiantys dėmesį į vaikų sveikatai palankią mitybą.
„Skelbiant Europos sveikos mitybos dieną siekiama didinti informuotumą apie sveiką mitybą, jos poveikį kiekvieno mūsų organizmui, mokyti vaikus pagrindinių sveikos mitybos įpročių, ugdyti sąmoningumą nuo ankstyvojo amžiaus. Jei vaikai išmoks mėgautis maistu, jį tinkamai gaminti, valgyti, mankštintis reguliariai nuo mažens, daug labiau tikėtina, kad toliau tokia praktika bus gaji ir suaugus. Tai, savo ruožtu, galėtų prisidėti prie ligų lygio mažinimo, sąmoningumo lygio didinimo ir požiūrio formavimo į subalansuotą mitybą ir fizinį aktyvumą. „.
HealthEDU projekto partneriai iš Lietuvos, Turkijos, Bulgarijos, Graikijos, Italijos ir Ispanijos, taip pat organizavo edukacinius renginius, skirtus šiai dienai paminėti.
Edukaciniuose renginiuose Europos sveikos mitybos dienai paminėti kreipėme dėmesį į vaikučių ugdymą sveikos mitybos tema. Esame įsitikinę, kad pasitelkus žaismingus edukacinius užsiėmimus, kalbantis su vaikais, rodant teisingą pavyzdį, galima pasiekti efektyvių rezultatų.
Sveikatos priežiūros specialstė Kristina Urbanovič vedė edukacinę valandėlę apie sveiką mitybą, skirtą Europos sveikos mitybos dienai. Vaikai klausėsi pasakėlės ir žiūrėjo pristatymą.
Valandėlės pristatymas. https://drive.google.com/file/d/0B2dRj0LO0c3geUJPV09TRzBjVFBxQk5jcEQzNDFxMUwyTGVV/view?usp=sharing
2017 SAUSIS Pildėmė klausimyną apie maitinimo situaciją mūsų įstaigoje.
VASARIS Vaikai kūrė sveiko maisto piramidę.

Patiekalų receptų kūrimas su vaikais.

KOVAS Darželyje buvo organizuota Virėjo diena. Vaikai gamino savo grupės patiekalą. Susirinkę salėje jį pristatė. Patiekalus vertino darželio virėjos. Po to skanavome vieni kitų patiekalus. emocijos super…

Pasaulinės vandens dienos paminėjimas.

Vyko vandens tyrinėjimai grupėse

,,Boružėlės“ grupės priešmokyklinukai kūrė piešinėlius apie vandens lašelį.

Šeimos prisidėjo prie Sveikų patiekalų receptų knygelės kūrimo.

Knygą rasite ČIA
Projekto veiklų pristatymą 2016-2017 m.m. rasite ČIA
BALANDIS Vyko trimečių ir keturmečių futbolo turnyras, skirtas Pasaulio sveikatos dienai paminėti.




PROGRAMA ,,DARNI MOKYKLA”

Programos „Darni Mokykla“ tikslas – ugdyti visuomenės sąmoningumą, suteikiant žinių ir gebėjimų, reikalingų kurti darnias ugdymo įstaigų bendruomenes, gebančias veiksmingai valdyti ir naudoti išteklius, derinant aplinkos apsaugą, socialinį teisingumą ir ekonomikos vystymąsi.
Tarptautinis projektas. Data: dalyvaujame nuo 2015 metų.
DARŽELYJE UŽ PROGRAMOS VYKDYMĄ ATSAKINGI:
Koordinatorė: direktorės pavaduotoja ugdymui Vilma Vilkancienė
Projekto vykdymą grupėse kordinuoja ir viešina:
auklėtoja Albina Zakšauskienė (2015-2018 m.m.)
auklėtoja Ingrida Karčiauskaitė (2019-2020 m.m.)
Dalyviai: priešmokyklinukai ,,Boružėlės”, ,,Žiogelių” ir ,,Gandriukų” grupių vaikai.
Programoje dalyvaujančios mokyklos turi įvertinti, kokį poveikį jos daro supančiai aplinkai (kokį ekologinį pėdsaką palieka) ir, išradingais būdais prisidėdamos prie aplinkos tausojimo, per metus šiuos rodiklius kaip įmanoma pagerinti. Ekologinį pėdsaką mokyklos matuoja pagal 7 kriterijus: elektros energijos, šiluminės energijos, vandens ir maisto suvartojimą, išmetamų atliekų kiekį, transporto ir mobilumo poreikius bei aprūpinimą darbo priemonėmis.
RŪDIŠKIŲ VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO ,,PASAKA” DALYVAVIMAS PROJEKTO VEIKLOJE
NEPAPRASTA EGLUTĖ RŪDIŠKIŲ VAIKŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE ,,PASAKA“ Siekdama skatinti bendruomeniškumą ir ugdyti darnios gyvensenos įpročius bei šviesti žmones apie tvarius, aplinkai ir visuomenei vertingus pasirinkimus, Rūdiškių vaikų lopšelio- darželio ,,Pasaka“ ,,Darnios mokyklos“ komanda 2019 m. gruodžio mėnesį pakvietė darželį lankančių vaikų šeimas prisijungti prie akcijos ,, Kalėdinio žaisliuko dirbtuvės 2019“. Akcija vyksta jau antrus metus. Kalėdiniai žaisliukai buvo kuriami iš antrinių žaliavų. Ši akcija yra įrodymas, kad naudodami antrines žaliavas galime puikiai papuošti savo aplinką šventėms. O kur dar džiaugsmas, kurį patyrė kartu dirbantys vaikai ir tėveliai. Komanda surengė loteriją ir apdovanojo prizais po 3 loterijos laimėtojus iš kiekvienos grupės. ,,Darnios mokyklos“ komandos kordinatorė Ingrida Karčiauskaitė

Darnaus vystymosi įgūdžių programa DARNI MOKYKLA pradeda ketvirtąjį veiklos sezoną. Nuo lapkričio mėnesio pradedame dalyvauti programoje ,,Darni mokykla”. Mūsų parengtą planą galite rasti ČIA
Tikslai: – Sutelkti mokyklos bendruomenes Jungtinių Tautų Darnaus vystymosi darbotvarkės 2030 tikslų įgyvendinimui; – Integruoti darnaus vystymosi švietimo temas į kasdienį ugdymo procesą; – Skatinti bendruomeniškumą ir stiprinti darnias mokyklų, ikimokyklinių įstaigų ar ugdymo centrų bendruomenes.
DARNI MOKYKLA 2017 – 2018 m. m.


VEIKLOS ATASKAITA UŽ 2017-2018 M.M.

ŽEMĖS DIENA 2017 KOVO 20 DIENA
Kūrybinis šeimų konkursas iš antrinių žaliavų ,,KURIAME ORKESTRĄ”

AKCIJA ,,MĖNUO BE BALTO POPIERIAUS LAPO”
Mūsų vaikų darbelius ir prie akcijos prisijungusių darželių vaikų darbelius galima rasti:
https://www.facebook.com/Pasakosakcija/

DARNAUS VYSTYMOSI ĮGŪDŽIŲ FORMAVIMO PROGRAMA Lietuvos vaikų ir jaunimo centras kviečia dalyvauti 2017 metų Darnaus vystymosi įgūdžių formavimo programoje „Darni Mokykla“, kurios tikslas – ugdyti visuomenės sąmoningumą, suteikiant žinių ir gebėjimų reikalingų kurti tvarias ugdymo įstaigų bendruomenes, gebančias veiksmingai valdyti ir naudoti išteklius, derinant aplinkos apsaugą, socialinį teisingumą ir ekonomikos vystymąsi.
Apie programą: Nuo 2014 metų dalyvavo > nei 100 mokyklų ir ~ 20000 moksleivių. 2015 m. Švedijos apdovanojimuose „Swedish Business Awards“ ji buvo pripažinta geriausia metų socialinės atsakomybės iniciatyva. Tai nauja, patraukli ugdymo forma moksleiviams, įgalinanti kurti darnią ugdymo įstaigos bendruomenę, padedanti formuoti į darnų vystymąsi orientuotus vaikų ir jaunimo mąstymą ir elgesio įgūdžius. Dalyvaujanti ugdymo įstaiga išsiaiškina jos daromą poveikį aplinkai ir atranda argumentus įgyvendinti priemones, leidžiančias sutaupyti šimtus ar net tūkstančius eurų. Ugdymo įstaigos, dalyvaudamos programoje „Darni mokykla“ ir įgyvendindamos veiksmų plane nusimatytas veiklas, pagal surinktą taškų skaičių gali gauti atitinkamus sertifikatus:
Žalią | Sidabrinį | Auksinį |
kai įgyvendinti privalomi ir pasirinkti veiksmai ir iš viso surinkta ne mažiau nei 150 taškų | kai įgyvendinti privalomi ir pasirinkti veiksmai ir iš viso surinkta ne mažiau nei 250 taškų | kai įgyvendinti privalomi ir pasirinkti veiksmai ir iš viso surinkta ne mažiau nei 400 taškų |
Žaliasis sertifikatas parodo, kad ugdymo įstaiga įsipareigojo ir žengė pirmuosius svarbius žingsnius darnios bendruomenės kūrimo link. Tuo tarpu Auksinis sertifikatas parodo, kad ugdymo įstaiga padarė didelę pažangą įgyvendindama darnaus vystymosi iniciatyvas ir yra lyderė nacionaliniu mastu. Taškai bus skiriami už veiksmus, atitinkančius Programos organizatorių nustatytus kriterijus.
TAPOME ,,DARNIOS MOKYKLOS” PROJEKTŲ KONKURSO 2016 METAIS NUGALĖTOJAIS

VEIKLOS ATASKAITA 2016 METAI RŪDIŠKIŲ VAIKŲ LOPŠELIS-DARŽELIS ,,PASAKA” EKOLOGINIO PĖDSAKO MAŽINIMAS
,,Žalioji komanda” išanalizavusi situaciją ir pasitarusi su mokyklos bendruomene, nutarė imti gerinti darnaus mobilumo ir atliekų rūšiavimo sritis. Dėmesys šioms sritims padėjo didinti bendruomenės narių aplinkosauginį sąmoningumą. Projekto metu skatinome vaikus ir šeimos narius prisiimti įsipareigojimus savo bendruomenės atžvilgiu.
Mokyklos pasirinkto rodiklio Darnus mobilumas gerinimo veiksmai
Akcija ,,Auginu medį” – skirta darniam keliavimo būdui paskatinti. Skatinome tėvus leisti vaikui į darželį atvažiuoti su savo dviratuku ar paspirtuku. Tuo pačiu tėveliai ar kiti šeimos nariai buvo paskatinti keliauti ne automobiliais. Akcijos eigą vaikai fiksavo lentelėse nuo gegužės 9 iki 25 dienos, kasdien pasižymėdami, kuo keliauja į darželį. Kasdien prie darželio ,,būriavosi” 10-15 dviratukų ir paspirtukų. Dalis tėvelių ateidavo su dviratukais pasiimti vaikų vakarais ir taip grįždavo pėsčiomis. Buvo šeimų, kurios gyvendamos toli nuo darželio, palikdavo mašiną tolėliau ir nors dalį kelio ateidavo į darželį pėsčiomis. Į akciją įsijungė ir 5 darželio darbuotojai, kurie paprastai į darbą atvažiuodavo mašina, nors tam būtinumo ir nebuvo.

Pasitelkę komandos narius organizavome talką darželio kieme, kurios metu ant palei darželį einančio keliuko įrengėme dvipusio eismo kelią važinėtis dviratukais, žaisti ,,kelionių” žaidimus su dviratukais. Galimybė žaisti kieme su dviratukais buvo nemaža paskata atvažiuoti į darželį ne mašina. O jeigu tam rytais nebūdavo laiko, tai ryte atvežę dviratukus su mašina vakare parkeliaudavo pėsčiomis.
Darželio kieme organizavome dviratukų ir paspirtukų šventę. Jos metu įvyko ir susitikimas su policijos darbuotojais, pasikartojome ne tik važinėjimosi dviračiais taisykles, bet ir kalbėjome, kad važinėjimas dviračiais padeda saugoti mūsų žemę nuo oro taršos. Dviračių skambučiais vienu metu ,,pasakėme” – ,,Važiuoji dviračiu – saugai gamtą”. Akcijos dalyviai buvo apdovanoti balionais.
Mokyklos pasirinkto rodiklio atliekų susidarymo mažinimas gerinimo veiksmai
Stebėjimai. Talkos metu su tėveliais susitvarkėme atliekų surinkimo ir rūšiavimo aikštelę. Projekto įgyvendinimo metu vaikai stebėjo, kiek greitai yra prikraunami konteineriai, stengėsi rūšiuoti popierių, plastiką, svarstė, ką daryti, kad atliekų būtų mažiau. Popierines atliekas naudojome įvairiems darbeliams, žaidimams.
Balandžio mėnesį organizavome akciją ,,Mėnuo be piešimo lapo”. Akcijos metu kūrybai nesinaudojome piešimo popieriumi, o kurėme darbelius panaudodami antrines žaliavas, pakuočių atliekas.

Prie akcijos pakvietėme prisijungti savo draugus iš kitų darželių. Reikėjo savo kūrybinį darbelį nufotografuoti ir atsiūsti mums, o mes fotografijas sukėlėme į Facebook puslapį Akcija ,, Mėnuo Be Balto Popieriaus Lapo” (https://www.facebook.com/Pasakosakcija/?fref=ts ).
Akcijos prasmė: taupydamas popierių-saugai mišką. Akcijoje dalyvavo Trakų rajono Lentvario lopšelis-darželis „Silas”, „Ežerėlis”, Onuškio vaikų darželis, Lentvario ” Versmės” gimnazijos darželis. Kretingos lopšelis-darželis „Pasaka”, Vilkaviškio l/d „Pasaka”, Marijampolės vaikų l/d „Pasaka”.

Prie akcijos prisijungė ir šeimos. Kartu su vaikais namie kūrė namus iš kartoninių dėžių. Buvo pastatytas visas miestas. Geresnio vardo nesugalvojome. Liko pavadinimas Naujosios Rūdiškės.
Šeimų darbas buvo sudėtas į Facebook paskyrą ,,Kuriame nepaprastą miestą”. (https://www.facebook.com/Kuriame-Nepaprast%C4%85-Miest%C4%85-1602704410019615/?ref=ts&;;fref=ts ). Skatinime balsuoti už įdomiausius darbus.
Akcijos metu vaikai piešė, spalvino online, naudojosi piešimo programomis. Sukurtus piešinėlius išsaugojome.

Rezultatai * Pasirinktų rodiklių numatytos veiklos (darbelių kūrimas iš antrinių žaliavų, miesto kūrimas su šeima iš dėžių, šventė su policijos darbuotojais, akcijos ir jų rezultato siekimas, žaidimai kieme) buvo patrauklios vaikams, skatino vaikų kūrybiškumą, sumanumą, atsakingumą. Per meninę veiklą, judėjimą, žaidimą padėjo parodyti vaikams gamtos saugojimo būdus; *Savo veiklose pritaikėme ugdymo inovacijas – naudojome veiklos sklaidai socialinius tinklus, naudojomės galimybe piešti online, piešimo programa; *Įtraukėme šeimas, jų gimines, draugus. Balsavimas Facebook paskyroje ,,Kuriame nepaprastą miestą” rodo, kad balsavo 1089 žmonės. Iš viso peržiūrų 4056. *Įtraukėme 4 Trakų rajono darželius ir 3 respublikos darželius. Juose buvo kalbama apie ,,Darnios mokyklos” programą, gamtosauginius dalykus. Bendravome, džiaugėmės vieni kitų darbais per Facebook paskyrą ,,Mėnuo be balto popieriaus lapo”. *Įgyvendinome ne tik ugdymo įstaigai, bet ir jos aplinkinei bendruomenei naudingas veiklas: organizavome dviratukų ir paspirtukų šventę, kurioje dalyvavo ir darželio nelankantys vaikai. Dviračių skambučiais vienu metu ,,pasakėme” – ,,Važiuoji dviračiu – saugai gamtą”. Priminėme pries vasarą vaikams važinėjimosi dviračiais taisykles. Tėvai vaikščiojo daugiau pėsčiomis – tai be abejonės gerino jų sveikatingumą. *Su tėvų pagalba įsirengėme žaidimų su dviračiais taką (gatvę).
*Parengėme projekto pristatymą, įkėlėme jį į Yutube. Straipsnyje, kuris patalpintas svetainėse www.trakai.lt, http://www.trakuspt.lt/index.php/lt-lt/, http://www.rudiskiupasaka.lt/ išviešinome savo vykdytas veiklas ir „Darnios Mokyklos“ Programą.
*Parengtas projekto ataskaitos filmukas https://www.youtube.com/watch?v=1mTTJ2Rd_P8&;;feature=youtu.be
Projekto sėkmės rezultatas kurio siekiame- ir toliau plėtojamos projekto veiklos. Žiemos metu bus bandoma nuo dviratukų persėsti į rogutes. Abu pasirinkti rodikliai prisideda prie vaiko nuostatos saugoti ir globoti aplinką ugdymo ir yra įtraukti į lopšelio-darželio Ikimokyklinio ugdymo programos ,,Mažojo žmogučio link” ugdymo turinį.
TAPOME ,,DARNIOS MOKYKLOS” DALYVIAIS: MŪSŲ PASKYRA PROGRAMOJE
http://lvjc.lt/projekto-darni-mokykla-dalyviu-anketos-vilniaus-regionas/#Rudiskiu-pasaka
https://www.facebook.com/Pasakosakcija/
Programos kordinatoriai: Albina Zakšauskienė, Nijolė Labanauskienė, Vilma Vilkancienė
Projektas ,,Intelektuali ateities mokykla”
2015 m. gruodžio 21 d., pirmadienį, 11 val. į Vilniaus universiteto Centrinių Rūmų Senato salėje (Universiteto g. 3) vyko į iškilmingas projekto bendradarbiavimo sutarčių su VU įteikimas. Vyko oficialus susitikimas su Vilniaus universiteto prorektoriais, prof. Gintautui Dzemydai prof. V. Dagiene, dr. E. Kurilovu. Pasibaigus renginiui buvo organizuota ekskursija po VU rūmus. Universiteto partnerėmis tapo 20 Lietuvos mokyklų. Tarp 20 mokyklų pasirašusių bendradarbiavimo sutartį – Rūdiškių vaikų lopšelis-darželis ,,Pasaka“.

Intelektualios ateities mokyklos ( IAM) modelis yra Europos mokyklų inovacijų brandos modelio tęsinys, kurio aukštesnieji etapai yra grįsti mokslu, pilnu mokymosi individualizavimu ir išmaniųjų (intelektualių) technologijų diegimu, tuo būdu užtikrinant aukštesnę mokymosi kokybę ir efektyvumą. Svarbiausias veiksnys, nuo kurio priklauso švietimo kokybė yra personalizavimas: individualių mokinių modelių sudarymas, grįstas jų mokymosi stilių (MS) ir kitų individualių poreikių nustatymu.